tirsdag den 20. juni 2017

Ferielæsning

Så er der kun to arbejdsdage tilbage, så begynder min sommerferie, jeg glæder mig. Glæder mig til at slappe af, komme helt ned i gear, sove længere end til kl. 5.30, cykle ture, lange køreture i bilen (Holbæk, Roskilde m.m.) spille tennis i haven med min niece, hygge med familie og gode venner... og jeg kunne blive ved. Én af de vigtigste ingredienser i min ferie, er bøger, jeg får desværre ikke læst så meget til daglig, som jeg gerne vil, men i mine ferier sidder jeg gerne og tit med næsen i bøgerne - indtil videre har jeg fem bøger på listen, de fire på billedet og så "Blodmåne" af Katrine Engberg, som allerede ligger i 'ferielandet'. 

- "Sødbitter", lånt på biblioteket, har jeg læst meget om, så glæder mig til at læse den.

- "Kvinderne på slottet", også fra biblioteket, er jeg spændt på. Den foregår i tiden umiddelbart efter Anden Verdenskrig, jeg kan godt lide historiske romaner. 

- "Enegænger", af Stéphanie Surrugue, fundet i mine egne reoler, hvor den har stået ulæst i lang tid. Nu skal den læses, vil gerne blive klogere på prins Henrik, hans liv og tanker. 

- "Transmissioner fra Kongehuset" skrevet af Poul Jørgensen, mangeårig journalist på DR, også fra mine egne reoler. Lige fra jeg var lille har jeg fulgt med i tv, når der skete store ting i kongehuset, en hyggelig interesse, jeg delte med min mor, som vi hyggede os meget med. 

Disse bøger sikkert ikke nok, men så må jeg på jagt på biblioteket og hos Mofibo :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Må jeg anbefale

Denne lille bog, som gemmer på mange fine ord, jeg læste den på et par dage, kunne godt have læst den på en enkelt dag, men pga arbejde og h...